reklama

Čo by som zmenil, keby som bol...

Nie je tomu tak dávno, čo sa objavil článok o snahe niečo zmeniť, keby bol znovu zvolený za župana. A tak som sa rozhodol aj ja napísať body, ktoré by som riešil, keby som bol....

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Obrázok blogu

1. Aktuálna téma Rázsochy. Toto by som riešil ako prvé. Zdravotníctvo je v stave, ktorý by som zhrnul svojou obľúbenou frázou „celé zle“. Nikto do teraz neprišiel s riešením, prijateľným riešením a daňovým poplatníkom utekajú peniaze na zabezpečenie ochrany tejto stavby a v podstate je to tikajúca bomba, kedy sa tam naozaj stane smrteľný úraz. Už bolo na mále. Čo s tým? Každý sa len vyhovára. Nedá sa, nemôžeme, nevieme. Nie. NECHCEME. To je ten problém. Okamžite by som sa zbavil nemocníc v centre mesta, možno aj na Kramároch a za určitej pomoci súkromného investora túto stavbu dokončil. Ono za socializmu plány vtedajších pohlavárov neboli zlé a počítali s budúcnosťou. A vedeli prečo. Tak načo budovať nové, keď to tu mám naservírované na podnose. Spojiť univerzitu a nemocnicu do kopy a máme fenomenálne špecializované pracovisko.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

2. Doprava. V hlavnom meste je doprava v totálnom chaose. Preťažené cesty, kolóny. To všetko spôsobuje pracovná turistika. Keďže auto máme ako domáceho maznáčika, niektoré rodiny majú aj tri tátoše a projekty na presadnutie na MHD nemajú význam, pretože dobre vieme, aké sú zážitky cestovaním MHD, tak si každý povie, nie a sadne do auta. Je viac možností. Neviem, či téma záchytných parkovísk je aktuálna, pretože sme fajnový národ, ale aj tak čoskoro ceny pohonných hmôt nás k tomu donútia, tak by som to spravil nasledovne. Rozdeliť autá na párne a nepárne špz. Takto to funguje aj v inde vo svete. Jeden deň by išli párne a druhý deň nepárne čísla na vozidlách. Ono argument, že ja mám len jedno auto a ako sa dostanem? Nuž čo tak sa dohodnúť so susedom alebo známym? Kolegom, priateľom. Odľahčí sa doprava, cesty. Dal som si námahu a pozeral som ako to funguje. Každý, skoro každý je v aute sám. Aj pes by mal vlastné auto, keby sa dalo. To nie je dobré.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ďalším bodom by bolo dostavanie stanice Filiálka a presmerovanie vlakov z Nových Zámkov a Trnavy len sem. Tak ako to bolo kedysi plánované. Cestujúci z Kútov a Záhoria všeobecne by vystúpili na Hlavnej stanici.

Oprava električkovej trate na hlavnú stanicu. Tu už nejde o výhovorky a vyhováranie sa na projekt predstaničného námestia. Je to hanba a treba to riešiť okamžite.

Obchvat zo Šamorína a priľahlých obcí. Pravdu povediac, určite by som sa oprel o tento smer, ako výstavba diaľnice na východ, pretože veľa ľudí využíva túto diaľnicu len počas sviatkov a víkendov. Samozrejme sa nechcem dotknúť východniarov, ale viem, že títo ľudia sa sťahujú do okolia Bratislavy a žijú v tzv. satelitných mestečkách. Aj toto som si pekne obehal a pozrel na situáciu. Problém je v tom, že ľudia chcú mať počas týždňa obchvat z juhu Slovenska a počas víkendov a sviatkov diaľnicu na východ. Nikto by nebral tento projekt, len by bolo dobré zmeniť priority.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

3. Železničná doprava. Toto je kameň úrazu. Na Slovensku ešte stále traduje byrokracia, čo sa týka súkromných dopravcov. V Čechách sa postupne ľady prelomili tak ako v Poľsku, Nemecku. Snažiť sa ľudí aj prostredníctvom ponuky a konkurencie v železničnej doprave a kvality v oblasti cestovania, presmerovať od áut k ceste vlakom. A dobrý grafikon, ktorý by mali tvoriť na základe potrieb ľudí a nie tak, ako si na generálnom riaditeľstve kravaťáci zmyslia. Nemusím spomínať aj prestupy a zosúladenie s MHD v Bratislave. Všetko sa dá. Len treba chcieť. Ďalšou vecou je snaha dohodnúť sa s Rakúskom, Maďarskom, Poľskom a Ukrajinou o vytvorenie RoLa Vlakov (Rollende Landstrasse). Zníži sa nehodovosť na cestách, zlepší sa ovzdušie a možno by to privítali aj kamionisti. Lenže záujem iných, Skytolu a spol zrejme neumožní tento komfort. A preto železnica upadá a upadá, pretože štát o ňu záujem nemá. Len Ficova snaha o šrt do Bratislavy a možno až do Rakúska, čo by pochovalo Čiernu nad Tisou. Aj tu je záujem čisto len rakúsky a potreby železnej rudy...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na záver by som chcel dodať, že toto je len povrchné, všetko treba rozpísať do podrobna. Chcel som len zhrnúť body, aby každý vedel,čo ťaží západ Slovenska a okolie. Budem písať aj o bývaní, práci a iných zaujímavostiach. Všetko je moja túžba, predstava, sen... 

Pokračovanie na budúce...

Radovan Bajer

Radovan Bajer

Bloger 
  • Počet článkov:  68
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek, ktorý má rád Bratislavu. Mám rád industriálne pamiatky a všetko čo sa týka priemyslu. Som Ružinovčan, mám rád prírodu a ľudí. Rád im pomáham a chcem pomáhať. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu