reklama

Ako sa vybral Bratislavčan na východ

Nebudem ani prvý a posledný, čo počul pomedzi šum veľkomesta a hučiacich áut a strojov diskusie, ktoré neznejú príliš lahodne. Načúvať nie je pekné. Ja viem, ale zachytiť diskusiu o tom, aká je Bratislava diera, aké tu máme staré briky (električky) a u nás na vychodze, tak nejak šumne to znelo je všetko najlepšie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Na základe pozvania som sa rozhodol ísť na výlet tam, kde je všetko najlepšie. Košice, cieľ cesty. Priznám sa, že v Košiciach som už bol, ale bolo to veľmi dávno. Vzhľadom na fatk, že na východe špz BA alebo BL je ako tŕň v oku, dovolil som si svoju zadnú časť odviesť na inom aute. Radšej... Cesta tam bola v celku ok, klasická prestávka na salaši menom Krajinka. Mňamky. Vo večerných hodinách som sa približoval na východ. Už tu som pociťoval absenciu prezentácie slovenskej kultúry pre zahraničných turistov. Spišský Hrad v tme a tak isto ja Mariánska hora. Predpokladal som, že takéto pamiatky si zaslúžia viac pozornosti. Viem, že osvetlené boli, ale prečo absentuje svetlo v súčasnosti bohužiaľ neviem. Nevadí, blížim sa do Prešova.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V Bratislave jazdia samé luxusné autá a blaváci si liečia komplex. Asi menejcennosti alebo neviem čoho. Toto počúvam z úst ľudí, ktorých poznám, žijú okolo mňa a pracujú v Bratislave Nuž na počudovanie Audi R8, BMW X6 a luxusné autá s špz PO, ktoré nás obiehali a tak troška v štýle predvádzacej jazdy reprezentovali, ma uistilo, že nie je pravda, čo človek počuje a je dobré si to overiť.

Ťahanovce

Európske hlavné mesto kultúry 2013, áno hovorím o Košiciach. Super, bol som zvedavý, foťák nachystaný a plný očakávania. Samozrejme ako industriálneho fanatika ma zaujala ruina magnezitky. Býval som v Ťahanovciach a pohľad na Magnezitku vo mne prebúdzal pocit akejsi tajomnej stavby, mohyla alebo kláštor okultnej sekty. Vzhľadom na fakt, že som tam bol cez víkend, doprava autobusom bola do centra naplánovaná tak, aby sme na zastávke nestáli dlho. Každú hodinu chodil bus. Ok... jazda = zážitok. Viete, byť atakovaný kamarátmi, že v mhd v Ba sú bezďáci a smrdia je nepríjemné, predsa len kultúra cestovania v Bratislave je pomaly na bode mrazu. Ale v Košiciach tiež nic moc. Autobus plný občanmi, ktorých korene siahajú do Indie, jazdiacich zadarmo (bol som dodatočne informovaný) a ich puch som cítil v nose aj na druhý deň a vlastne to ostane v pamäti ešte hodne dlho, ma opäť a zas utvrdil v tom, že nemáme sa čo povznášať nad druhými, keď máme rovnaké problémy. Nemajú možno v MHD bezdomovcov, ale bezdomovec je menej nebezpečný než banda asociálov z Luníka 9 alebo inej časti, ktorý na Vás čumia a čakáte, že Vás bodnú nožom. Strach...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Električky, šalina, briky.. Staré T3-ky a KT8D5 vo mne prebúdzajú moje druhé ja, ktoré sa pýta, aký je rozdiel medzi dopravou v Bratislave a v Košiciach? Možno len rozchod koľají a fakt, že KT8D5 (trojdielne električky) bohužiaľ v Bratislave nejazdia kvôli tomu, že úzky rozchod a pojazd pre tieto typy vozov nedoriešili do zdarného konca. A pre toto sú električky v Košiciach lepšie než v Bratislave? Hmm. Dobre. Ako poviete.

Centrum mesta. Krásne. Áno, je pekné, hlavná trieda okolo Urbanovej veže, Dómu sv. Alžbety a kaplnky sv. Michala. Do hodiny som mal prejdené celé mesto. V Bratislave môžete chodiť po starom meste skoro celý deň a stále je na čo pozerať. Tu nejde o porovnanie toho, ktoré mesto je krajšie a ktoré nie. Viete, každé mesto dýcha, má svoje čaro a zákutia. Ale tvrdiť, že Košice majú krajšie centrum než metropola západu sa mi opäť zdá pritiahnuté za vlasy. Je krásne samozrejme, ale nikdy by som si nedovolil povedať svojim kamarátom, že Bratislava (blava) je krajšia a Vaše mesto je diera. Priznám sa, že Bratislava je diera, ale finančná... Máme super cukráreň. Aj toto som počul z úst ľudí, ktorých domov je na východe. Tak sme sa do jednej cukrárne pozreli. AIDA tuším. Nuž dámy a páni, grc na n-tú. Chuť zákuskov horšia než z Kauflandu, totálna umelina a teraz pozor! Plastové lyžičky. A keď som sa dozvedel, že niektorý tie lyžičky lámu, pretože ich údajne umyjú a znova používajú vo mne vyvolalo pocit na zvracanie. Ani len v sídliskovej krčme na periférií, kde podávajú zákusky nedostanete plastové lyžičky k zákuskom. Nevadí, veď čo je 100%. Ani v Bratislave to nie je ružové, aj keď sa priznám, že za celú svoju existenciu som nemal v ústach plasťák k zákuskom mimo zmrzliny, ktorú som si bral so sebou... Vozový park áut s špz KE a KS tiež nie je na zahodenie. Audiny, Porsche, BMW, VW a iné, no ako na autosalóne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nebol som všade, človek potrebuje pár dní a viac času na návštevu ZOO, alebo botanickej záhrady.

Z Košíc som došiel smutný. Nie preto, že by tam nebolo pekne, skôr som bol sklamaný, že som očakával viac. Veď každý, ktorý je srdcom východniar prezentuje svoju domovinu v tom najlepšom svetle, že tu máme všetko najlepšie, najkrajšie a najúžasnejšie. A čo Vy tam v Blave. Nééé. Na toto sa zmôžeme. Ja som sa zaujímal o mesto Košice a prišiel som do neho s rešpektom a zaujímal som sa. Drvivá väčšina ľudí do Bratislavy príde ako do hotela, napľuje tu, našpiní, vykrikuje pod vplyvom alkoholu, aká je Bratislava špina a diera a na východe je všetko naj. Mesto sa vybýva a spokojný odchádza na víkend do Košíc, Prešova a okolia. A ja som ich so zvedavosťou nasledoval. Chcel som vedieť, aké to tam je v súčasnosti. Môžete sa hanbiť. Podľa seba súdim teba. Nikdy, ale nikdy nerobte rozdiel medzi mestom kde žijete a ktoré Vám poskytuje živobytie, a mestom, ktoré je Vaším rodiskom. Každé má svoje muchy samozrejme. Ale teraz už argumenty nezavážia, pretože do teraz ste si mysleli, že Bratislavčan, rodený Prešporák na východ nepôjde. Ale opak je pravdou. Takže prosím pomlčte, pretože robíte hanbu akurát tak sebe.

SkryťVypnúť reklamu
reklama


Radovan Bajer

Radovan Bajer

Bloger 
  • Počet článkov:  68
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek, ktorý má rád Bratislavu. Mám rád industriálne pamiatky a všetko čo sa týka priemyslu. Som Ružinovčan, mám rád prírodu a ľudí. Rád im pomáham a chcem pomáhať. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu