reklama

Týždeň mobility

Dnes už máme malý piatok, zajtra ruka hore a máme víkend. Nič zvláštne by nebolo na tomto opakujúcom sa cykle týždňa, ktorý končí a začína týždeň nový. No na tomto týždni bolo niečo iné. Týždeň mobility alebo skôr imobility? Som Bratislavčan. Áno, som pohodlný a jazdím autom alebo chodím pešo. Beus (MHD) nevyužívam, naozaj len sporadicky. Ja viem, som pohodlný alebo skôr principiálne založený, že si svoj ctený zadok vozím autom. No som uvedomelý a tak ako naši papaláši z vládnej strany Smer-SD, aj ja som tento týždeň využil tak ako nabádal magistrát a média.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
  • Pondelok - štátny sviatok... Príprava na pracovný týždeň :( Celé zle...

  • Utorok - odchod z Ružinova ráno 6:30 na autobus do centra. Využijem linku 50. Na zastávku som prišiel bez toho, aby som si pozrel odchody MHD, veď máme naj MHD na Slovensku ako prezentuje kandidát na primátora. Na zastávke dav ľudí a hlavne dôchodcov, ktorý sa ponáhľajú na centrálne trhovisko kúpiť lacné potraviny. Musia ísť ráno, keď je špička, nie do obeda. Stojím a čakám. 5, 7, 9, 11 minút. Spoj vynechal, prišiel ďalší a to natrieskaný tak, že ten autobus pre trpazlíkov a nie bežných ľudí praskal v zvaroch. Tak som sa narval ako iní ľudia a celú cestu počúval o neúcte k starším. To, že mám 35 rokov mi lichotilo, pretože dôchodca somnou jednal ako s násť-ročným. V centre mesta som z autobusu vypadol ako smetie, nie ako človek. Cesta nazad bola obdobná, to som už nevydržal a pre istotu som sa prešiel domov peši.

  • Streda - akcia 50-tky sa opakovala zas s tým rozdielom, že pri Marianum nastúpili revízory, ktorý vypadali ako vyhadzovači z diskotéky v 90 rokoch a nie ako kultúrny ľudia. Keď som ich zbadal, tak som vedel, že deň sa práve skončil. Ten výraz, keď som ukázal vodičák namiesto lístka bol presne taký istý, ako pohľad blondínky na hovnocuc. Koniec sveta, vystúpil som o zastávku skôr, radšej prejdem tých pár metrov pešo. Cesta nazad bola z mesta električkou. To bol zážitok na nezaplatenie, keď sa do zadného voza narve asociál a smrdí až na centrálne. Prosím prepáčte mi ten výraz, ale inak sa to nedá popísať. No to nie je všetko, najhoršie je, keď stojím pri dverách, že idem vystúpiť a odstrčí Vás niekto iní, ktorý ide vystupovať a nedaj bože mu vadím. Musí byť prvý. Je to jeho električka, jeho dvere a jeho zastávka....

  • Štvrtok - cesta do práce a z práce na bicykli. Všade ruch, trúbiace autá, cesty pre bicykle nebezpečné a keď chcem alebo musím ísť po chodníku, tak nadávajúci ľudia, aby som išiel na cestu a tam sa nechal prejsť autobusom linky 68. Ale stálo by to za to, veď je 5 dverový známej to firmy :)

Nebudem písať viac zážitkov, ono by som tu bol až do noci. Zajtra idem autom a týždeň mobility mám viete všetci kde. Bohužiaľ sa nedivím, že všetci chodia autom. Je to hlavne v nás, v kultúre cestovania a v cenách za tie služby. Niekto povie, že na západe je lístok drahší. Je, ale kultúrou cestovania na neporovnanie. A to nehovorím o vzťahu áut voči bicyklom. Môžem sa hanbiť.

A na záver niečo pre pobavenie, ale cítil som sa rovnako..

Radovan Bajer

Radovan Bajer

Bloger 
  • Počet článkov:  68
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek, ktorý má rád Bratislavu. Mám rád industriálne pamiatky a všetko čo sa týka priemyslu. Som Ružinovčan, mám rád prírodu a ľudí. Rád im pomáham a chcem pomáhať. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu